De Coronacrisis versnelt de doorbraak van online boodschappen doen. Volgens een nieuwsbericht op Nu.nl doen veel meer mensen nu voor de eerste keer de boodschappen online. Er was al een doorbraak gaande op dit gebied, maar deze crisis heeft dit allemaal versneld.

Het gemak van online boodschappen doen

We schreven al eerder over de voordelen van online boodschappen bestellen. Online boodschappen doen geeft veel gemak. En dat blijkt nu extra in tijden van de coronacrisis. Veel mensen ervaren nu het gemak van online boodschappen tijdens deze eerste bestelling en zullen in de toekomst ook eerder boodschappen gaan bestellen. Wil je ook meer weten over boodschappen bestellen en hoe dat de eerste keer werkt? We schreven over voor het eerst online boodschappen doen en geven je daarin tips. 

Boodschappen bestellen tijdens coronacrisis

Bij welke supermarkt kan ik online bestellen tijdens de Coronacrisis? 

We schreven er al eerder een bericht over, waarin we het nieuws rondom de coronacrisis en de supermarkten goed in de gaten hebben gehouden. Daarin gaven we al snel aan dat het bijvoorbeeld niet meer mogelijk was om boodschappen te bestellen bij de AH en Jumbo, omdat alles meteen was volgeboekt. 

Het is een groot probleem dat de capaciteit van de supermarkten op dit moment tot een plafond zit. Het is zo druk, dat het niet altijd mogelijk is om een bestelling te plaatsen omdat alle bezorgmomenten direct vol zijn. Dat was de eerste week van de Coronacrisis het geval, maar nog steeds is het zo dat veel bezorgmomenten vol zitten. Nieuwe bezorgblokken die worden toegevoegd zijn ook weer snel volgeboekt. 

Onze tip is dan ook om regelmatig op de app of website te kijken bij de supermarkt naar keuze. Er komen telkens weer nieuwe bezorgmomenten bij.

Bekijk de online supermarkten en vergelijk snel

Ook na de pandemie gaan we meer online boodschappen doen 

Wat we eerder ook al in het nieuws hoorden, blijkt ook nu opnieuw uit onderzoek dat mensen in Nederland na de pandemie ook meer online boodschappen blijven doen. In het nieuwsbericht wat Emerce plaatste lezen we ook dat de voorspelling is dat de online groei wordt geschat op 5,7 procent voor supermarkten. Voor COVID was de verwachte groei 2,7 procent.